AchieveGlobal har korat årets PSS-are 2016

Pressrelease:

Årets "PSS-are" utsedd, en säljare i världsklass som använder Professional Selling Skills.
Vi vill uppmärksamma de säljare som genom att använda Den kundorienterade säljprocessen bidrar till att vara "Den stora skillnaden" för sin organisation och sina kunder. Det är ett tufft jobb att vara säljare, säljcyklerna blir allt längre, kunderna allt kräsnare och tiden med kund allt kortare. Vi vill genom att kora årets PSS-are lyfta fram de säljare som genom sina ansträngningar och sitt sätt att använda konsultativa säljfärdigheter lyckas guida kunddialogen mot ett ömsesidigt beslut.

I hård konkurrens mellan Ovako, Thermo Fisher Scientific, Boehringer Ingelheim Vetmedica och SEB Pension & Försäkring gick utmärkelsen årets PSS-are 2016 till Mattias Malmörn SEB Retail, Kalmar.

Juryns motivering:
För stort engagemang och drivkraft i en konkurrensutsatt bransch där de tjänster som erbjuds kan upplevas som komplexa. Genom att dagligen använda PSS modellen har Mattias fått insikt om vikten att lyssna, utgå från kundens verkliga behov och sälja in på det som ger nytta. I kombination med att ta reda på vad kunden säger i stället för vad han tror har lett till helt annan avslutsfrekvens än tidigare vilket givetvis påverkar resultatet positivt!

Förutom att använda färdigheterna i Professional Selling Skills i sin säljroll har Mattias på ett positivt sätt lyft och diskuterat PSS internt samt hållit föredrag för alla FR i regionen om hur han jobbar med sälj.

Stort Grattis till Mattias Malmörn SEB Kalmar, du tilldelas ära och diplom samt tar hem en inspirationsföreläsning till organisationen.

Tack till Ovako, Thermo Fisher Scientific, Boehringer Ingelheim Vetmedica och, SEB Pension & Försäkring som nominerat, vi ser fram emot nya nomineringar nästa år!

Har du vad som krävs för att bli nästa års PSS-are?

En PSS-are är en säljare som:
- alltid sätter kundens behov minst lika högt som sin egen produkt,
- alltid låter kunden förstå värdet av varje kundmöte,
- alltid låter kunden prata minst lika mycket som säljaren,
- alltid låter kunden prata till punkt.
- aldrig presenterar sin produkt och tjänst, utan att kunden uttryckt ett behov av det,
- aldrig negligerar en kunds invändning eller låter den förbli obesvarad,
- aldrig ställer en fråga utan att göra något konstruktivt med svaret.

Kontakta AchieveGlobal så berättar vi mer om fördelarna med att sälja enligt PSS, en av världens mest använda säljtekniker.

För mer information ring 08-440 90 30